• Croisette/

Croisette säljrådgivare när Hub Park avyttrar nyproducerad kontorsfastighet i Hyllie till DEAS Asset Management

DEAS Asset Management har på uppdrag av Nordea Liv och Pension förvärvat kontorsfastigheten Malmö Eddan 2 i Hyllie i Malmö av Hub Park.

Byggnaden är nyligen färdigställd och omfattar 2 615 m² vilka är uthyrda till Inter IKEA Systems. Hub Park har varit byggherre och entreprenör har varit Byggnadsfirman Otto Magnusson. På grannfastigheten har samma konstellation uppfört ett mobilitetshus i anslutning till byggnaden på Eddan 2. Croisette Real Estate Partner agerade rådgivare åt säljaren.

Vi är glada över att ha fått förtroendet att bistå säljaren med försäljningen av detta nya landmärke i Hyllie. Det har varit intressant att se hur investerare har sett på kontorssegmentet under pandemin, vi kan konstatera att efterfrågan på högkvalitativa kontor på bästa läge i Malmö står sig starkt.

- Andreas Larsson, Senior Associate, Croisette Real Estate Partner.

Andreas Larsson, Senior Associate

@: andreas.larsson@croisette.se