Croisette säljrådgivare när Stendörren förvärvar en industrifastighet i Botkyrka

Stendörren Fastigheter AB (publ) har förvärvat fastigheten Botkyrka Skyttbrink 15 som ligger i Skyttbrinks verksamhetsområde. Croisette Real Estate Partner agerade rådgivare åt säljaren, Skyttbrink Förvaltning AB.

Fastigheten är belägen i Skyttbrinks verksamhetsområde, cirka 20 km sydväst om centrala Stockholm och är fullt uthyrd till två starka hyresgäster inom industri- och lagerverksamhet. Den uthyrningsbara arean uppgår till 6 452 kvm och fastigheten har en tomtareal om 14 433 kvm. Inom fastigheten finns både utbyggnads- och hyrespotential. Det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 83 mkr. Tillträde beräknas ske den 31 januari 2020.

- Vi är glada över att ha fått förtroendet att genomföra försäljningen av denna fastighet i Skyttbrink. Industri- och lagerfastigheter i Stockholm med goda grundegenskaper och utvecklingspotential är högt eftertraktade på marknaden just nu, vilket intresset i denna försäljningsprocess tydligt visat.”, säger David Almqvist, Head of Transactions i Stockholm på Croisette Real Estate Partner.

David Almqvist, Head of Transactions, Stockholm, Croisette Real Estate Partner
vxl: 08-15 92 44
david.almqvist@croisette.se

VD, Croisette Real Estate Partner

+46 (0) 76 - 627 27 72

per.svensson@croisette.se

Croisette är ett modernt och nytänkande bolag som består av fastighetskonsulter med inriktning på den kommersiella marknaden. Vi erbjuder kvalificerad rådgivning inom affärsområdena lokalförmedling, transaktionsrådgivning, värdering & analys samt kompetensförsörjning.