Croisette säljrådgivare vid försäljning av industrifastighet i Falkenberg

Fortinova har förvärvat en fullt uthyrd industrifastighet i Falkenberg. Fastigheten är belägen i det expansiva verksamhetsområdet vid Falkenbergsmotet där ett flertal nyetableringar pågår. Croisette Real Estate Partner har agerat rådgivare åt säljaren.

Fastigheten har en uthyrningsbar yta om knappt 3 000 som främst utgörs av produktionslokaler utöver en mindre del med kontor och showroom. NordDesign kök förhyr hela fastigheten.

”– Det råder ett stort intresse för såväl segmentet, lager och lättindustri, samt de välmående städerna längs Hallandskusten. Vi på Croisette är väldigt glada över att ha fått säljarens förtroende för denna affär där vi tillsammans med säljaren är övertygade om att vi hittat en köpare som kommer att fortsätta förvalta fastigheten väl”, säger Jeff Nylén, Senior associate, Croisette Real Estate Partner.

Jeff Nylén, Senior associate

mob: +46 (0) 761 140 368

@: jeff.nylen@croisette.se

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschen mest expansiva och nytänkande rådgivare och företräder såväl fastighetsbranschens mest progressiva kunder, som medvetna bostadssäljare. Koncernens hängivna och engagerade medarbetare erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom transaktion, värdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, förvaltning, försäkringsförmedling samt fastighets- bostadsrätts- och hyresförmedling. Croisette är rikstäckande i Sverige, Island, Danmark och i Finland med globalt huvudkontor i Malmö.