Croisette skriver exklusivt uthyrningsavtal med Ramsbury för projekt på Kungsgatan

Fastighetsbolaget Ramsbury Property har tillsammans med Croisette ingått ett exklusivt avtal för uthyrningen av Kv Herrnhutaren – på Kungsgatan i centrala Göteborg. Här finns drygt 2 500 exklusiva kvadratmeter kontor för uthyrning, fördelat på 4 våningsplan.

Under våren 2020 påbörjades ombyggnationen av fastigheten som sträcker sig från Kungsgatan över till Vallgatan. Fastigheten har rivits och uppförts på nytt, med fasaden mot Kungsgatan bevarad. Husets översta 4 våningar blir kontorslokaler av högsta kvalitet och rymd, med en blandning av gammalt och nytt i ett fantastiskt läge i storleksordning från 250 kvm.

Vidare kommer H & M att husera på de 3 nedre våningsplanen.

Som hyresgäst här finns alla möjligheter att få vara med att utforma lokalerna efter behov och önskemål. Tillträde till kontorsytorna är under våren 2023.

”– Vi är väldigt glada över att byggnationen av Kv Herrnhutaren är i full gång. Vi ser redan ett stort intresse kring projektet och ytorna i fastigheten, och har flera spännande dialoger igång tillsammans med Croisette och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Göteborgs färggladaste lokalförmedlare!”, säger Håkan Larsson, Ramsbury.

Fastighetsägare är Ramsbury Property AB.

Jennifer Eriksson, Head Of Leasing                                                       Sofie Johansson, Senior Associate

Croisette Real Estate Partner                                                                    Croisette Real Estate Partner

mob: +46 (0) 790 66 44 79                                                                         mob: +46 (0) 761 12 76 50

@: jennifer.eriksson@croisette.se                                       @: sofie.johansson@croisette.se