Crossover Creative designar Mathias Dahlgrens vin

Report this content

Det är den svenska byrån Crossover Creative som står bakom designen när Mathias Dahlgren skapar sina egna viner. De har även tidigare skapat den hyllade ölserien som Dahlgren tagit fram tillsammans med S:t Eriks Bryggeri.

Den välkände kocken och krögaren Mathias Dahlgren har tidigare lanserat en ölserie samt en snaps med design från Crossover Creative. När det nu var dags för Dahlgren att lansera sin egen vinlinje fick byrån återigen förtroendet att ta fram formspråket.

- Mathias Dahlgren är en av Sveriges mest erkända kockar. Utmaningen i det här uppdraget låg därför i att möta Mathias på hans höga gastronomiska nivå och skapa ett grafiskt uttryck som bekräftar det, säger Mattias Brodén, Design Director på Crossover Creative. Mathias Dahlgrens filosofi kring ”det naturliga köket” landade i det organiska och abstrakta formspråket som finns på flaskorna.

Crossover Creative grundades för tre år sedan. Med bakgrund inom retail, försäljning och driftsfrågor tillsammans med erfarenhet från reklam- och designbyråer startades företaget med ett exklusivt fokus på mat och dryck.

Idag arbetar byrån med kunder som bland andra Scandic, Sigtuna Brygghus, Saltå Kvarn och branschorganisationen Svenskt Kött. Nyligen avslutades också ett arbete för IKEA i Schweiz. Uppdraget bestod i att utveckla det svenska materbjudandet och att utmana schweizaren till att välja ett hälsosammare alternativ i både restaurang och Coffee-Shop.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Brodén, Design Director på Crossover Creative
Tfn: 0708 255 287
Mail: mattias@crossovercreative.se

Om Crossover Creative:
2012 startades Crossover Creative som en strategisk koncept- och designbyrå med exklusivt fokus på mat och dryck. Företaget arbetar brett inom sitt område. Förutom mer traditionella tjänster som förpackningsdesign och konceptutveckling ingår bland annat Food Walks, smakverkstäder och vertikalspaningar som en naturlig del av mat- och dryckeserbjudandet. Crossover Creative arbetar också aktivt med att bevaka koncept och spännande matprofiler genom bland annat en videoblogg.

Taggar: