• Crown Energy/

Betalningar på 99 miljoner USD har hittills erhållits för sålda olje- och gastillgångar. Förra veckan erhölls 8 miljoner US-dollar.

Crown bekräftar härmed mottagandet av den senaste delbetalningen om 8 miljoner USD  i enlighet med villkoren i vårt försäljnings- och köpeavtal från oktober 2021. Enligt försäljningsavtalet för avyttring av majoriteten av sina olje- och gastillgångar från oktober 2021 har Crown Energy  nu erhållit totalt 99 miljoner USD. Ytterligare 81 miljoner USD  förfaller innan avtalet löper ut i oktober 2026.

Crown kommer framöver inte att pressmeddela dessa betalningar eftersom de görs av vår köpare konsekvent i enlighet med villkoren i vårt avtal. Vi kommer dock från och med nu att uppdatera marknaden om alla betalningar som vi tar emot som en del av våra kvartalsrapporter.

Contact person: Yoav Ben-Eli, CEO Crown Energy AB +46 76 312 9793

Crown Energy är en internationell koncern med en historia inom kundanpassade lösningar för boende, kontor och relaterade tjänster samt prospektering inom olja och gas. Koncernen bedriver nu ett strategiskt skifte till en socialt och miljömässigt ansvarsfull verksamhetsinriktning, med fokus på medicinteknik och att förbättra sitt gröna fotavtryck. För mer information, vänligen besök www.crownenergy.se.