Crown Energy: Operatören gör en uppdatering kring Block 2B licens i Sydafrika

Crown Energy AB (publ) är glada att kunna notera dagens pressmeddelande från vår operatör Eco (Atlantic) oil and gas LTD ("Eco Atlantic") där Eco Atlantic gör en operativ uppdatering av Block 2B Sydafrika:

Enligt pressmeddelande, har Island Innovator borriggen, som ägs av Island Drilling Company AS. mobiliserats idag.

Borrningen förväntas att påbörjas den 2 september 2022, beroende på väderförhållandena. Brunnen tar cirka 25 dagar att borra.  planerar att täta och plugga brunnen efter testet och ta upp all kvarvarande utrustning från havsbotten. Partnerna har också godkänt möjligheten att borra en sidospårsbrunn som är beroende av en upptäckt i huvudmålet.

För mer information se original pressmeddelande på Eco Atlantics hemsida:

Vänligen kontakta

Yoav Ben-Eli, VD Crown Energy AB