Crown Energy AB noteras på NGM Equity

Crown Energy AB (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) har godkänts för notering på NGM Equity. Handel med Bolagets aktier inleds den 28 december 2012. Aktien kommer att handlas under kortnamnet CRWN.

Genom börsnoteringen erbjuds utvidgade möjligheterna för befintliga och nya aktieägare att investera i och utveckla sina innehav i Bolaget.

"En börsnotering är nu ett naturligt steg för oss och det blir en kvalitetsstämpel som kommer att gagna både oss och våra aktieägare i våra framtida affärer på hemmaplan men också internationellt där vi utvecklar och finansierar våra projekt", säger Ulrik Jansson, Crown Energys VD.

+46 8 120 66 150

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Ekvatorialguinea, Sydafrika och Madagaskar. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att i en förlängning introduceras till lämplig aktör inom olje- och gasindustrin för vidareutveckling och produktion. För mer information besök gärna www.crownenergy.se