Crown Energy genomför tidigare avtalad riktad nyemission om 3,4 MSEK

PRESSMEDDELANDE 2012-01-25

Crown Energy AB (”Crown”) har genomfört en riktad nyemission om 3,4 MSEK som tidigare avtalats och informerats om. Investerare är Mocoh Resources Ltd, en internationell råvaruaktör med bas i Genève och London.

Villkor för denna riktade nyemission är att Mocoh Resources Ltd har betalat in 500 TUSD (motsvarande ca 3,4 MSEK) och erhåller 181 666 nyemitterade aktier i Crown. Således, med inbetalningsdagens dollarkurs gentemot svenska kronan blir emissionskursen ca 18,60 SEK per aktie.

”Det är glädjande att vi nu genomfört denna första kapitalanskaffning och att investerare är en känd internationell aktör inom samma industri, olja och gas. Detta ger oss vidare rörelsekapital för vår verksamhet och stärker vår aktieägarbas med en långsiktig investerare.” säger Ulrik Jansson, Crown Energys VD.

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Ekvatorialguinea, Sydafrika och Madagaskar. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att sedan överlåtas till en större aktör inom olje- och gasindustrin. För mer information besök gärna www.crownenergy.se