Crown Energy meddelar utfall i företrädesemission

Crown Energy AB (publ) (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) har under perioden mellan den 29 maj och den 15 juni 2015 genomfört en nyemission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare om cirka 4 913 TSEK.

Det totala emissionserbjudandet innebar att Crown Energys aktiekapital kunde ökas med högst 529 899 SEK genom utgivande av högst 18 024 048 nya aktier. Teckningskurs var 3,33 kr per aktie. Emissionerna tecknades till 8,2 % av Bolagets aktieägare och andra intressenter och tillför därmed Crown Energy cirka 4 913 TSEK före emissionskostnader.

Antalet aktier i Crown Energy kommer genom företrädesemissionen att öka med 1 475 229 aktier. Aktiekapitalet kommer att öka med totalt ca 43 372 SEK. Efter emissionen uppgår det totala antalet aktier i Crown Energy till 55 547 373 aktier medan aktiekapitalet uppgår till 1 633 070 SEK.