Crown Energy offentliggör prospekt och kurspåverkande information

Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras i eller till USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Hong Kong, Sydafrika eller Kanada eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med värdepapper i Crown Energy. Det förestående Erbjudandet att teckna aktier i Crown Energy riktar sig inte till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder som följer av svensk rätt. Inga värdepapper i Crown Energy kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, och inte heller enligt någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller tillämplig lag i annat land. Detta dokument har inte blivit godkänt av någon myndighet. Detta dokument är inte ett prospekt och investerare bör inte teckna eller köpa värdepapper refererade till i detta dokument med undantag för på grundval av sådan information intagen i det prospekt vartill detta pressmeddelande refererar till.

Styrelsen i Crown Energy AB (publ) (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) offentliggör idag ett prospekt med anledning av den kommande företrädesemissionen och den riktade emissionen.

I prospektet, som finns tillgängligt på nedanstående länk samt på Crown Energys hemsida, finns information som av styrelsen bedömts kunna vara kurspåverkande. Informationen avser ej tidigare offentliggjord information om Bolagets finansiella ställning och kapitalstruktur per den 31 mars 2012. Denna information återfinns på sida 35 i prospektet.

Prospektet finns tillgängligt på Mangolds hemsida:

samt på Crown Energys hemsida: www.crownenergy.se

Direktregistrerade och förvaltarregistrerade aktieägare i Crown Energy kommer att erhålla en folder och informationsbrev per post omkring den 25 juni 2012.

Finansiell rådgivare

Mangold Fondkommission är finansiell rådgivare till Crown Energy i samband med företrädesemissionen och den riktade emissionen.

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Ekvatorialguinea, Sydafrika och Madagaskar. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att sedan överlåtas till en större aktör inom olje- och gasindustrin. För mer information besök gärna www.crownenergy.se