Crown Energy offentliggör rapport över tillgångar granskad av Kvalificerad Person

Crown Energy AB (publ) (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) offentliggör idag en rapport innehållande information om bolagets tillgångar som upprättats och låtits granskas av en oberoende Kvalificerad Person (så kallad CPR, Qualified Persons Report) med anledning av Bolagets kommande emissionsprospekt.

I rapporten, som finns tillgänglig på Crown Energys hemsida www.crownenergy.se, finns väsentliga uppdateringar rörande Bolagets tillgång licens Manja 3108 i Madagaskar. Efter omfattande ytterligare geotekniska och geofysiska arbeten på redan befintlig data, har man med högre grad av säkerhet kunnat fastställa storlek och sannolikhet på uppskattade utvinningsbara reserver av olje- och gasfyndigheter på licensen. Det har bland annat inneburit att ett tidigare inte beaktat prospekt i väster på licensen kunnat kvantifieras på ett säkrare sätt och ett antal andra mindre strukturer inte längre betraktas som prospekt.

Övriga tillgångar har för denna CPR lämnats oförändrade sedan förra tillgångsrapporten.

Bolagets prospektiva resurser ser nu ut som följer:

Region

Andel

Stadie

Netto Potential (BOE)

Ekvatorialguinea - Block P

Utbyggnad

1 mmboe

Ekvatorialguinea - Block P

7 mmboe

Sydafrika - Block 2B

183 mmboe