Information om Crown Energys planerade konvertibel

Som tidigare offentliggjorts har styrelsen för Crown Energy AB (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) beslutat att genomföra en riktad nyemission av konvertibler. Emissionsbeloppet uppgår till 16,5 miljoner kronor och initialt var avsikten att externa investerare, och potentiellt även tecknare som ryms inom den krets varom omfattas av 16 kap. aktiebolagslagen, skulle teckna de nyemitterade konvertiblerna.

För att förenkla administrationen bolagsrättsligt och för att möjliggöra för investerarna att direkt kunna handla med konvertiblerna har styrelsen emellertid kommit överens om att Ulrik Jansson säljer 1 707 646 befintliga konvertibler i konvertibelserien CRWN KV1 till investerarna och själv tecknar de nyemitterade konvertiblerna. Emissionsbeslutet förutsätter att aktieägare med minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagstämman biträder beslutet vid Bolagets årsstämma den 14 maj 2014.

Genom de nyemitterade konvertiblerna kommer Bolagets rörelsekapital att förstärkas och ge Bolaget flexibilitet i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Crown Energy AB (publ) offentliggör ovan information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 april 2014, kl 16:50.