Kommuniké från extra bolagsstämma i Crown Energy AB den 25 mars 2013

Extra bolagsstämma i Crown Energy AB hölls den 25 mars 2013  varvid aktieägarna fattade följande beslut:

Företrädesemission av konvertibler

Med erforderlig majoritet beslutade stämman att godkänna styrelsens förslag om emission av högst 6 438 757 konvertibler med företrädesrätt för aktieägarna.

Riktad emission av konvertibler

Med erforderlig majoritet beslutade stämman att godkänna styrelsens förslag om emission av ytterligare högst 1 000 000 konvertibler med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, under förutsättning av, och i den utsträckning företrädesemissionen övertecknas.

Övrigt

Protokoll från den extra bolagsstämman kommer att finnas tillgängligt på bolagets hemsida inom 5 arbetsdagar, www.crownenergy.se.

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Ekvatorialguinea, Sydafrika och Madagaskar. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att sedan överlåtas till en större aktör inom olje- och gasindustrin. För mer information besök gärna www.crownenergy.se