Omräkning konvertibelkurs

Enligt villkoren för Crown Energy AB (publ)’s konvertibler, KV1 2013/2016, skall det ske en omräkning av konverteringskursen i det fall bolaget genomför en nyemission med företrädesrätt för samtliga aktieägare.

Med hänsyn till den under sommaren 2015 genomförda företrädesemissionen i Crown Energy AB, har konverteringskursen avseende det konvertibla skuldebrevet KV1 2013/2016 omräknats från 10,00 SEK till 9,96 SEK, enligt den formel som angivits i konvertibelvillkoren, punkt 11C. Villkoren återfinns i prospektet för inbjudan till teckning av konvertibler, offentliggjort den 2 april 2013. Beräkningen har utförts av Aqurat Fondkommission AB.

Påkallande av konvertering kan ske nästa gång under perioden 1-31 december 2015. Sista konverteringstillfälle är mellan den 1-31 mars 2016.

Övrigt

Crown Energy vill även meddela att Bolaget har beslutat att ändra datum för offentliggörandet av delårsrapporten för januari-september 2015 till den 11 november 2015 från tidigare 13 november 2015.

Crown Energy AB (publ) offentliggör ovan information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 september 2015, kl 14:30

Vänligen kontakta Andreas Forssell, VD, Crown Energy AB

+46 8 120 66 150

+46 760 15 15 95