Crunchfish anställer startup-profilen Jeremie Poirier som Chief Growth Officer

Crunchfish AB (”Crunchfish”) meddelar idag att bolaget anställt Jeremie Poirier som Chief Growth Officer (CGO). I denna roll kommer Jeremie fokusera på bolagets globala tillväxtstrategi och marknadsexpansion, val av nya marknader och liknande frågor. Jeremie tillträdde tjänsten 1 februari 2020 med Crunchfishs första resa till Indien.

Som ett led i Crunchfishs tillväxt och expansion förstärker bolaget nu organisationen med en erfaren och kunnig person inom tillväxtstrategier och marknadsexpansion. Vi har anställt Jeremie Poirier som CGO och i denna roll kommer han bland annat ha ett stort fokus på bolagets tillväxt, globala marknadsexpansion och val av nya marknader.

Jeremie har lång erfarenhet inom startup-segmentet. Han är bland annat medgrundare till Malmö Startups, som har växt till att bli Skånes största startup-community, och han är även medgrundare till THINK Accelerate, Skånes första Tech accelerator-program för snabbväxande bolag. Härutöver har Jeremie många års erfarenhet med att hjälpa snabbväxande, innovativa teknologibolag att växa globalt.

”Vi är mycket glada att ha Jeremie ombord i Crunchfish-teamet. Han har både lång erfarenhet inom tillväxt i techbolag och ett mycket omfattande globalt kontaktnät inom vårt segment – två egenskaper som kommer att vara ovärderliga när vi nu växlar upp vår marknadsexpansion. Jeremie är ett starkt tillskott hos oss och jag vill hälsa honom varmt välkommen till Crunchfish”, kommenterar Joachim Samuelsson, styrelseordförande på Crunchfish och VD för Crunchfish Proximity.

”Jag investerade i Crunchfish vid börsnoteringen i 2016 och jag är mycket glad att jag nu har fått en möjlighet att bli en aktiv del av bolaget. Crunchfish har en stor möjlighet för ett marknadsgenombrott, inte minst på den indiska och andra tillväxtmarknader, så det känns verkligen som ett spännande tillfälle för mig att hoppa ombord nu”, kommenterar Jeremie Poirier.

För mer information kontakta:
Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Joachim Samuelsson, styrelseordförande för Crunchfish AB och VD Crunchfish Proximity AB

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.

Crunchfish AB (”Crunchfish”) utvecklar och marknadsför patenterade interaktionslösningar för mobil handel och augmented reality. Verksamheten kring mobil handel bedrivs i dotterbolaget Crunchfish Proximity med fokus på närhets­baserad interaktion. Med egenutvecklad appterminal och mjukvara möjliggörs blippbar kuponginlösen och betalning. Kommersialiseringen görs i samarbete med ClearOn i det gemensamma bolaget Blippit. Inom AR erbjuder bolaget mjukvara för geststyrning av AR-glasögon och annan konsumentelektronik. Mjukvaran är en av de ledande i världen och finns i tiotals miljoner enheter på marknaden genom kunder som OPPO, Epson och Lenovo. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2016. Företaget grundades 2010 med huvudkontor i Malmö.