• Crunchfish/

Crunchfish ingår partnerskap med DigitSecure för att göra Digital Cash tillgängligt via den PCI-certifierade EMV-plattformen SoftPOS

Crunchfish AB ("Crunchfish") lägger till Digital Cash Partner #4 genom ett Technical & Marketing Partnership Agreement med DigitSecure Singapore Pte Ltd (“DigitSecure”), för att erbjuda Crunchfishs Digital Cash-lösningar i DigitSecures globalt PCI-certifierade EMV-betalningsplattform SoftPOS.

DigitSecures SoftPOS-plattform för mottagning av kontaktlösa betalningar och Dunn App är en helt mjukvarubaserad POS-lösning för mobiler som är PCI-certifierad för kortbetalningar globalt. Lösningen använder NFC (Near-Field Communication) för att göra Android-enheter till POS-terminaler som kan acceptera kontaktlösa kortbetalningar bara genom att blippa mot enheten. DigitSecure är det första bolaget i Asia Pacific-regionen som erhållit PCI-säkerhetscertifiering för att rulla ut denna teknologi. Genom att integrera Crunchfishs Digital Cash-lösningar kommer handlare kunna genomföra omedelbara betalningar offline för ett förbättrat kassaflöde, bättre kontanthantering och lägre risk.

”DigitSecure kommer att vara en strategiskt viktig Digital Cash-partner för Crunchfish med sin PCI-certifierade SoftPOS-plattform för kontaktlösa Visa-, Mastercard- och American Express-kortbetalningar. Genom att länka samman våra innovativa teknologier kommer vi att accelerera vår marknadsutrullning”säger Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish.

“Crunchfishs lösningar för Digital Cash stärker vår betalningsplattform genom att möjliggöra omedelbar betalning för våra handlare. Det finns en stark efterfrågan på offlinebetalning i Indien eftersom Reserve Bank of India har efterfrågat att marknaden ska ta fram piloter för offlinebetalningar. Vi ser också fram emot att Crunchfish marknadsför vår kombinerade lösning på europeiska marknader”, säger Jay Krishna, VD för DigitSecure.

Om DigitSecure – www.digitsecure.com

DigitSecure är den första fintech-leverantören för betalningsteknologi i Asia Pacific-regionen med sin PCI-certifierade molnbaserade SoftPOS-plattform för att acceptera kontaktlösa betalningar. Det ger betalningsmottagare och handlare möjlighet att sömlöst acceptera betalningar på NFC-enheter och därigenom sänka kapital- och driftskostnader. DigitSecures mål är att ersätta traditionella POS-terminaler med en mobilapplikation för att kunna acceptera omnichannel-betalningar med bibehållen säkerhet. SoftPOS-plattformen, som är PCI-certifierad, fungerar oavsett device och operativsystem och gör emottagande av kontaktlösa betalningar enkelt och billigt för miljontals SME-företag i Indien och globalt.

Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish AB

ulf.rogius.svensson@crunchfish.com

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 januari 2021.

Crunchfish är ett techbolag med patentsökta lösningar för digitala kontanter som kan integreras både med betalningsrälsen eller mobila plånböcker. Lösningarna är globalt skalbara och gör digitala betalningar mer robusta eftersom riskerna med störningar och driftstopp elimineras. Vi har också utvecklat Blippit, en appterminal som ansluts till kassasystem för både online- och offlinebetalningar och har en patentsökt lösning för att minska matsvinnet. Crunchfish utvecklar även geststyrning av smarta AR-glasögon till konsumentmarknaden. Crunchfish är sedan 2016 noterade på Nasdaq First North Growth Market med huvudkontor i Malmö och med representation i Indien.