Crunchfish utökar samarbetet med världens fjärde största mobiltelefontillverkare

Nasdaq First North-noterade Crunchfish utökar samarbetet med kinesiska mobiltelefontillverkaren OPPO. Det nya samarbetet innebär, utöver förlängningen av det befintliga avtalet avseende geststyrd kameraapplikation, även ett fördjupat samarbete kring mer avancerad interaktion kopplad till en ny generation hårdvarukomponenter. Avtalet löper initialt ytterligare ett år med möjlighet till förlängning.

Licensavtalet innebär att ett flertal av OPPO:s nya telefonmodeller kommer med Crunchfishs mjukvara för geststyrning under nästa år. Överenskommelsen är en förlängning och utökning av befintligt avtal. Utökningen i samarbetet ger OPPO möjlighet till mer avancerad geststyrningsmjukvara från Crunchfish kopplad till användning av ny hårdvara i kommande telefoner.

Avtalet är ett tillägg till befintligt licensavtal och består både av licens- och support­komponenter. Avtalet löper under ett år med möjlighet till förlängning.

Vilken typ av hårdvara det rör sig om är fortfarande hemligt, men innebär en teknisk milstolpe för en ökad användning av geststyrning i telefoner och andra elektroniska enheter.

”Vi är stolta över att en av världens största telefontillverkare väljer att utöka samarbetet, vilket är speciellt betydelsefullt när kommande generationers produkter börjar nå marknaden. Den nya typen av hårdvara kommer att ytterligare öka möjligheterna med geststyrd interaktion och bidra till det verkliga genombrottet för mobil AR”, säger Joakim Nydemark, VD på Crunchfish.

För ytterligare information, kontakta:

Joakim Nydemark, VD på Crunchfish

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission.

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknads­missbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående personers försorg, för offentliggörande den 29 december 2017.

Crunchfish utvecklar och marknadsför AR-teknologi som skapar nya interaktionsmöjligheter för m-handel och industriella och sociala applikationer. Vår produkt Touchless A3D® gör det möjligt att styra enheter med gester. Vår mjukvaruplattform aBubbl® skapar innovativa m-handelslösningar och gör det möjligt att aktivera AR i vilken applikation som helst. Crunchfishs teknologier licensieras till både hårdvarutillverkare och applikationsbolag och finns för närvarande tillgänglig i miljontals enheter från globala aktörer. Crunchfish är noterat vid Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och har huvudkontor i Malmö. Besök crunchfish.com för ytterligare information.