Crunchfish utökar teamet i Indien

Crunchfish AB (”Crunchfish”) meddelar idag att bolagets team i Indien utökas med två seniora affärsutvecklare, Gagan Kochar och Samar Vikram Singh, från och med den 1 maj 2020. Både Gagan och Samar har lång och omfattande erfarenhet från betalmarknaden i Indien och har varit involverade i förhandlingar gällande stora och komplexa affärer för bland annat American Express och Visa. De har även under många år arbetat tillsammans med Vijay Raghunathan, India Representative hos Crunchfish, på American Express i Indien. Gagan är baserad i Delhi och Samar är baserad i Mumbai. Crunchfishs team i Indien leds av bolagets India Representative, Vijay Raghunathan, och i teamet ingår även sedan tidigare Dhruv Singh i rollen som affärsutvecklare.

”Det är mycket glädjande att vi nu utökar vårt team i Indien med ytterligare två mycket erfarna och kompetenta affärsutvecklare. Både Samar och Gagan har varit verksamma på betalmarknaden i Indien under många år och är dessutom personligen bekanta med Vijay, vår India Representative, vilket definitivt är en fördel. Att ha ett team i Indien med stark lokalkännedom, ett mycket omfattande kontaktnät och gedigen förståelse för denna komplexa och stora marknad tror vi är en nyckel till framgång. Som vi även sedan tidigare pratat om så befinner sig Indien just nu i lock down på grund av COVID-19, men vårt arbete med att bearbeta marknaden pågår och kommer nu att ytterligare kunna utökas och intensifieras”, säger Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish.

”Vi är mycket nöjda över att få Gagan Kochar och Samar Vikram Singh ombord för att driva affärsutvecklingsinsatser för Crunchfish i Indien. Både Gagan och Samar har mycket omfattande bakgrund inom betalningsindustrin. Efter att ha tillbringat mer än 20 år hos American Express, Visa, etc. har de varit med och utvecklat betalningslösningar med flera stora partners och branscher. De är mycket förväntansfulla över potentialen i Crunchfishs betalningslösning i Indien”, säger Vijay Raghunathan, India Representative för Crunchfish.

Joachim Samuelsson, VD

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.

Crunchfish utvecklar och marknadsför interaktionslösningar för mobil betalning i fysisk miljö. Crunchfishs närhetsbaserade teknologi kopplar kundens mobil till en betalväxel i en point-of-sale terminal hos handlaren och har även patentsökt uppfinningen att betala när kunden och handlaren inte är uppkopplad mot betaltjänsten. Lösningarna marknadsförs till betalappar, kassaleverantörer och handlare i Sverige och Indien, samt nyligen också till multinationella företag.

Bolaget utvecklar också interaktionslösningar baserad på geststyrning och har den teknologin integrerad i miljontals smarta mobiler på marknaden. Idag fokuseras utvecklingen av geststyrning mot smarta AR-glasögon.

Crunchfish har säte och huvudkontor i Malmö. Bolaget har även kontor i Stockholm och representation i Indien. Bolaget bedriver sina affärer från två helägda dotterbolag, Crunchfish Proximity för närhetsbaserad teknologi till mobil betalning och Crunchfish Gesture Interaction för geststyrning till smarta AR-glasögon. Crunchfish grundades 2010 och har idag 23 anställda.