Crunchfishs mjukvara i pilottest hos MaxMara-företag

Nasdaq First North-listade Crunchfish har inlett samarbete med JoinPad - en global leverantör av Augmented Reality-lösningar för företag. Samarbetet har nu kommit till en fas då genomförandet av ett antal fälttester ska inledas, bland annat inom logistik och lagerhantering. I en pilot för det internationella modehuset Marina Rinaldi som ingår i MaxMara-koncernen, kombineras smarta glasögon från Epson med Crunchfishs interaktionslösning och JoinPads mjukvaruplattform. Crunchfishs mjukvara ingår även i ett marknadsföringsprojekt med AR-glasögon för att läsa tecknade serier som producerats av ett större italienskt förlag.

JoinPad utvecklar och distribuerar programvarulösningar inom AR för företag och industri,
i syfte att förenkla kundernas arbetsprocesser. JoinPads kundlista omfattar företag som Samsung, Siemens, Alstom, ABB och GE.

Pilottesten för Marina Rinaldi, en del av modekoncernen MaxMara, använder AR och Crunchfishs geststyrningsmjukvara för lagerhantering i syfte att effektivisera inventerings­processen med snabbare hantering, öka noggrannheten samt underlätta arbetsprocessen för medarbetarna genom bättre arbetsställning. Piloten använder AR-glasögonen BT-300 från Epson.

Samarbetet med JoinPad adderar ytterligare en sälj- och marknadsföringskanal och stärker bilden att valet av interaktionsmetod i AR-glasögon blir allt viktigare för slutanvändarna.

"Det är avgörande för oss att kunna möta våra kunders förfrågningar om AR-lösningar med flexibla och intuitiva interaktionsmöjligheter. Vi är glada att vi nu tillsammans med Crunchfish kan öka kundvärdet genom att erbjuda en bra användarupplevelse baserad på solid geststyrnings­­teknologi, säger Mauro Rubin, VD för JoinPad.

"Vi är mycket glada över samarbetet med JoinPad. De har en intressant affär på en global marknad med applikationer som verkligen kan dra nytta av vår mjukvara för gestinteraktion. De omedelbara pilottesterna tillsammans med flera av JoinPads kunder gör det än mer spännande, säger Joakim Nydemark, VD för Crunchfish.

Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission.

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2018

Crunchfish utvecklar och marknadsför Augmented Reality-teknik för m-handel och industriella och sociala applikationer. Vår mjukvara gör det möjligt att styra elektronik med gester och möjliggör AR i någon tredje parts applikation. Crunchfishs teknik är licensierad till både hårdvaruproducenter och applikations-utvecklare och finns för närvarande tillgängliga i enheter och applikationer från globala spelare. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och är baserat i Sverige. Besök crunchfish.com för mer information.

Om JoinPad

JoinPad är ett AR-företag som är inriktat på företagsapplikationer och har utvecklat en specifik mjukvarulösning för globala kunder som Siemens, Alstom, ABB och GE. Företaget utvecklar och distribuerar Augmented Reality-lösningar, inklusive relaterad konsultverksamhet, som syftar till att förenkla kundens industriella affärsprocesser, vilket ger innovativa verktyg för att interagera med miljön. Huvudkontoret återfinns i Italien men JoinPad har även kontor i USA, Kina och Brasilien.