Sista dag för handel i BTA

Mellan 30 mars – 14 april 2020 genomförde Crunchfish AB (”Crunchfish”) en företrädesemission som tillförde bolaget cirka 24 MSEK efter emissionskostnader. Denna företrädesemission har nu registrerats hos Bolagsverket. Sista dag för handel i Crunchfishs betalda tecknade aktier (CFISH BTA) är torsdagen den 7 maj 2020. Stoppdag hos Euroclear är den 11 maj 2020 och aktierna beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 13 maj. Aktiekapitalet uppgår efter registrering av nyemissionen till 1 304 016,74 SEK, fördelat på totalt 28 348 190 aktier.

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.

Crunchfish utvecklar och marknadsför interaktionslösningar för mobil betalning i fysisk miljö. Crunchfishs närhetsbaserade teknologi kopplar kundens mobil till en betalväxel i en point-of-sale terminal hos handlaren och har även patentsökt uppfinningen att betala när kunden och handlaren inte är uppkopplad mot betaltjänsten. Lösningarna marknadsförs till betalappar, kassaleverantörer och handlare i Sverige och Indien, samt nyligen också till multinationella företag.

Bolaget utvecklar också interaktionslösningar baserad på geststyrning och har den teknologin integrerad i miljontals smarta mobiler på marknaden. Idag fokuseras utvecklingen av geststyrning mot smarta AR-glasögon.

Crunchfish har säte och huvudkontor i Malmö. Bolaget har även kontor i Stockholm och representation i Indien. Bolaget bedriver sina affärer från två helägda dotterbolag, Crunchfish Proximity för närhetsbaserad teknologi till mobil betalning och Crunchfish Gesture Interaction för geststyrning till smarta AR-glasögon. Crunchfish grundades 2010 och har idag 23 anställda.