Alcatel-Lucent väljer Cryptzones lösningar för Informationssäkerhet

Report this content

Göteborg 14:e februari 2008 – Cryptzone, den ledande leverantören av lösningar mot informationsläckage i Norden, tillkännager att Alcatel Lucent, ett av världens största företag i telekommunikationsbranschen, har valt Cryptzone’s Simple Encryption Platform (SEP) som säkerhetslösning.

Dunkermotoren är välkända för att leverera kvalitetsprodukter och tjänster till en mängd olika industrier och marknader, inklusive kontorsmaterial, instrumentation, mekanisk hantering, optiska system, byggnadsindustrin och hälsovårdsteknologier.. Enastående kvalité, pålitlighet och säkerhet är deras primära mål vilket har gjort Cryptzone’s lösning det uppenbara valet.

“Vi är väldigt glada över att Alcatel Lucent – en industriledare – har valt Cryptzone för att skydda sin affärskritiska information”, säger Martin Starzmann, VP Sales för de tyskspråkiga länderna på Cryptzone. “Att en av de mest välrespekterade organisationerna inom telekommunikation väljer vår teknologi reflekterar ett växande erkännande av styrkan i våra säkerhetslösningar och vi känner oss säkra på att de kommer utöka sin krypteringslösning i framtiden och bli en nyckelkund till oss.”

Rami Avidan, vVD på Cryptzone säger, “En ökad mängd europeiska företag börjar bli medvetna om säkerhetsriskerna med mobil data och okrypterade emails. De inser att vår produkt Simple Encryption Platform (SEP) snabbt och enkelt kan möta deras säkerhetsbehov. Då övervakning av kundinformation och av information rörande anställda hela tiden ökar, väljer allt fler företag Cryptzone AB:s produkter för att försäkra sig om att deras information skyddas.”