• Cryptzone/

Cryptzone expanderar in i England med Vigil Software för att leverera sin krypteringslösningar

Report this content

Göteborg den 7 december 2007 - Cryptzone ett av de ledande IT-säkerhetsföretagen inom i Norden har idag skrivit ett samarbetsavtal med Vigil Software, en av de ledande leverantörerna i England av nätverkssäkerhet, innehållskontroll, antispam och antivirus system.

Vigil Software är baserat i London och har ett distributörsnät bestående av över 1 500 aktiva säljare i ca 350 företag. De representerar sedan länge välkända märken såsom SafeNet, Marshall, Safend, Quest och Titus. Vigil Softwares affärsidé är att jobba med enbart de bästa inom sin bransch.

”Att Vigil Software Ltd. har valt Cryptzone som leverantör av krypteringsprogram att komplettera ovan nämnda leverantörer. Detta för att tillfredställa sina kunders behov, ser vi som ett stort erkännande av våra produkter”, säger Peter Davin, VD i Cryptzone . ”Vidare ser vi framför oss stora möjligheter på den engelska marknaden via ett så välrenommérat företag som Vigil Software.”

Vigil Software uppskattar att marknaden för Cryptzones produkter i London uppgår till ca fyra-fem miljoner kronor i försäljningsvärde under 2008 och har goda möjligheter till snabb utveckling.

För mer information om Vigil Software http://www.vigilsoftware.co.uk/

Cryptzone genomför just nu en emission inför en notering på First North.

För mer information, www.cryptzone.se/emission