Cryptzone når breakeven på den nordamerikanska marknaden

Göteborg 19 december 2007- Cryptzone som är den ledande leverantören av lösningar för att motverka informationsläckage meddelar idag att de fått en ny order i USA och att bolaget under Q4 har nått en vinstgivande nivå för sin satsning på den nordamerikanska marknaden.

Tidigare denna vecka la det publika finansbolaget Insurance Administrative Cooperation en order om ca 120 TSEK på Cryptzones krypteringslösning. Genom denna order har Cryptzone idag över 100 företagskunder på den nordamerikanska marknaden.

Med en liten men strategisk satsning har Cryptzone under det senaste året haft stor framgång på den nordamerikanska marknaden. Cryptzone har sålt sina krypteringslösningar till flera strategiska och välrenommerade kunder såsom Jersey Shore State Bank, First American Corporation, Ohio State University, AXA Financial Services, OP Trust, Laurens County Health Care System, Beth Abraham Hospital och Premier Innovations. Globalt levererar Cryptzone lösningar för att motverka informationsläckage till fler än 300 företag.

”Vi har under året stärkt vår position på den nordamerikanska marknaden med försäljning till ett antal nya strategiska kunder. Arbetet med att fördjupa penetrationen av våra befintliga marknader är avgörande för vår övergripande tillväxtstrategi”, säger Rami Avidan, COO och medgrundare av Cryptzone. ”Nordamerika är nu ett intäktsställe för oss. Att vara aktiva på den nordamerikanska marknaden och generera ett postitivt kassaflöde är mycket betydelsefullt för organisationen och för att leverera ett långsiktigt värde för våra aktieägare”.

“Vår fokusmarknad kommer fortsatt att vara den nordiska marknaden men våra internationella kunder kan vara övertygade om att vi kommer att fortsätta ge dem lika god service som tidigare.”

Cryptzone genomför just nu en nyemission med sista teckningsdag den 21 december 2007 inför en planerad listning på First North. Listningen på First North beräknas att ske under vecka 4 i januari 2008.