Cryptzone noteras idag på First North

Göteborg den 4:e februari – Cryptzones grundare Rami Avidan och Peter Davin ringde idag i klockan för att öppna handeln på OMX huvudkontor i Stockholm. IT-säkerhetsföretagets introduktionskurs var 5,25 kr per aktie

”Som det ledande företaget för att förhindra informations- och dataläckage i Norden är detta ett stort steg i Cryptzones utveckling. Vi är nöjda med att kunna erbjuda nya investerare chansen att medverka i företagets framtida tillväxt” säger Peter Davin, medgrundare i Cryptzone.

”Vi är nöjda med den positiva respons vi har mottagit från en bred skara av investerare” säger Rami Avidan, medgrundare av Cryptzone. "Efterfrågan på användarvänliga krypteringsprodukter ökar snabbt över hela världen och vår förmåga att erbjuda en centralt styrd plattform tillsammans med en modulbaserad arkitektur har visat sig attrahera kunder, partners och investerare.”

Cryptzone erbjuder idag en policydriven krypteringslösning med moduler som möjliggör säker epostkommunikation, kryptering av hårddiskar, USB-minnen och filer. NCC, Dialect och Östgöta Brandstodsbolag - en del av Länsförsäkringar, är några av de företag som idag använder Cryptzones produkter för att förhindra data läckage.

Företaget handlas nu på First North under kortnamnet ”Czon B”.

Bolaget har anlitat Thenberg & Kinde Fondkommission AB som Certified Adviser