• Cryptzone/

Cryptzone och ControlGuard ingår partnerskap och erbjuder en integrerad lösning för “kontroll av pc-portar och mobila enheter” tillsammans med kryptering

Cryptzone, nordens ledande leverantör av skydd mot informationsläckage, meddelar idag att bolaget blir partner med ControlGuard, den ledande leverantören av port- och enhetskontroll. Båda företagen kommer att globalt sälja och marknadsföra det andra bolagets produkter genom sina egna kanaler.

Genom detta samarbetsavtal, lanserar Cryptzone eGuard och integrerar detta i sin serie av krypterings-applikationer och erbjuder således integrerad kontroll av användares datorportar och mobila enheter. eGuard kommer att integreras med Simple Encryption Platform (SEP)-arkitekturen för att hantera hur information överförs till t ex USB-minnen, trådlösa och mobila enheter men även mobil lagring och mediaenheter. SEP inkluderar redan krypteringsapplikationer för email, filer, foldrar, USB-minnen och hela hårddiskar samt filtrering av information för att hitta känslig information.

“Vi är mycket glada över att bli partner med ControlGuard för att vidare bygga ut vårt paket för Data Leak Prevention (DLP)”, säger Peter Davin, VD Cryptzone AB. “Våra kunder förväntar sig att vi skall komplettera vårt DLP-paket med produkter som är en naturlig utbyggnad av vår SEP Plattform. Vi kan nu erbjuda en omfattande produkt för enhetskontroll tillsammans med ControlGuard.”

“Cryptzone har en bra vision för hur man levererar stark och användarvänlig säkerhet i daglig affärsverksamhet och vi är mycket glada över att bli partner med Cryptzone”, säger Israel Levy, President och VD för ControlGuard. “Kombinationen av Cryptzones SEP och dess funktioner och ControlGuards port- och enhetskontroll levererar användarvänliga funktioner med stark säkerhet för en bred användarbas.”