Cryptzone väljs in i Microsofts SecureIT Alliance

Cryptzone, Nordens ledande leverantör av lösningar för förhindrande av dataläckage, meddelar idag att bolaget blivit ombett att medverka i SecureIT Alliance, skapad av Microsoft – en allians etablerad för att hjälpa säkerhetsföretag att enklare och mer effektivt jobba tillsammans med Microsofts plattform

Cryptzone kommer jobba med Microsoft och alliansens partners för att öka kundmedvetenheten kring säkerhet och säkerhetsprodukter samt partnerskap för att öka industrisamarbetandet för att förenkla byggandet av säkerhetslösningar. Alla medlemmar i alliansen är engagerade i att tillhandahålla säkerhetslösningar som gynnar kunder.

”SecureIT Alliance är ett viktigt initiativtagande från industrin och vi ser det strategiska värdet i att bli en medlem”, säger Rami Avidan, vVD Cryptzone AB. ”Deltagandet stärker vårt redan existerande partnerskap med Microsoft, där vi är Guld Partners, och andra ledande företag som tillhandahåller säkerhetsteknologier och vi ser fram emot att jobba tillsammans med medlemmarna för att utveckla innovativa säkerhetsprodukter som ger våra kunder den bästa tänkbara lösningen”.