Gylling ökar sin investering i Cryptzone

Report this content

Göteborg den 30 januari 2008 - Gylling Invest AB har har investerat ytterligare 3.5 miljoner SEK i Cryptzone AB (publ), nordens ledande företag som erbjuder lösningar för att förhindra informations- och dataläckage.

”Gylling är en av Cryptzones tidigaste investerare och vi är övertygade om att vi vill fortsätta att stödja Cryptzones tillväxt inom den expansiva datasäkerhetsbranchen.” säger Bengt Hagander, VD för Gylling Invest AB. ”Vi förväntar oss att Cryptzone kommer att väsentligen öka sin tillväxttakt som ett resultat av dess synnerligen enkla och användbara lösningar för att säkra känslig information i en allt mer riskfylld affärsmiljö.”

”Vi är mycket nöjda över Gylling Invests vidare förtroende som vår äldsta och största utomstående investerare, framförallt nu när vi introducerar Cryptzone på First North den 4:e februari” säger Peter Davin, VD för Cryptzone. ”Vi är nu in en position där vi kan växa fortare och ta nya marknadsandelar då medvetenheten kring data läckage och dess risker har ökat i samband med allt fler incidenter kring bortappade USB minnen och bärbara datorer och även email som hamnat i orätta händer”.