• Cryptzone/

Secured eMail har blivit nominerat till det prestigefyllda SC Magazine Excellence Awards Europe i kategorin "bästa säkerhetssystem för vård, omsorg samt sjukvård”.

Den internationella tidskriften för IT-säkerhet, SC Magazine, publicerar nu sina finalister i 2005 års Excellence Awards.

Det svenska krypteringsprogrammet Secured eMail är nominerat i klassen ” bästa säkerhetssystem för vård, omsorg samt sjukvård”, i konkurrens med världens stora och dominerande säkerhetsföretag. Vinnarna kommer att presenteras på en stor galan i London den 26:e april. - Denna nominering är ytterligare ett bevis på vårt systems fantastiska egenskaper som hjälper organisationer och privatpersoner att kunna skicka känslig information. Inom vård, omsorg samt sjukvård finns det ett stort behov av att kunna skicka känslig information snabbt mellan två personer. Email är ett bra verktyg för detta ändamål men fram tills idag har denna kanal inte varit säker. Nu, med hjälp av Secured eMail, kan tex. en läkare skicka känsliga uppgifter till en kollega eller patient direkt med hjälp av systemet och samtidigt veta att ingen annan än den avsedda mottagaren kan läsa innehållet. Secured eMail AB deltar på mässan Vitalis den 30:e mars till och med 1:e april. Vitalis är en mötesplats för IT/IS i vård och omsorg och hålls på Svenska Mässan i Göteborg. Secured eMail har fram till nu etablerat sig i ca 15 länder och där systemet idag finns på 5 språk. För mer information: VD Peter Davin 031-7738600 peter.davin@securedemail.org eller pressansvarig Natasha Nay 031-7738631 natasha.nay@securedemail.org För mer information om företaget och produkten www.securedemail.se För mer information om SCAwards www.scawards.com För mer information om Vitalis www.vitalis.nu