Secured eMail har skrivit ett strategiskt sammarbetsavtal med det USA baserade Workshare

Som ett led i att bli en världsledande aktör inom ”Content Security” har Secured eMail integrerat sin produkt eMail kryptering med Workshare’s ”Content Filtering

”Att vi nu kan erbjuda våra kunder ”innehålls kontroll” med automatiserad kryptering som ett komplement till våra övriga säkerhetsprodukter är mycket tillfredställande, säger VD Peter Davin. ”Detta sammarbete är en strategisk pusselbit i Secured eMails mål att bli en världsledande aktör inom ”skydd av känslig information”

Kombinationen av Workshare’s innehålls kontroll på alla skickade email och Secured eMails email kryptering, resulterar i ett ”allt i ett paket” för ”content security solution” men utan den vanliga komplexiteten i en traditionell installation av email kryptering, säger Joe Fantuzzi, VD i Workshare.

Det integrerade system kommer finnas tillgängligt från mitten av februari.

Om oss

Cryptzone är en erkänd marknadsledare inom området för förebyggande av informationsläckage som säkrar både vilande information och information i rörelse genom sin industribeprövade säkerhetsplattform ”Simple Encryption Platform” (SEP). Cryptzone tillhandahåller en säkerhetsteknologi med stor användarvänlighet och enkel förståelse som på enkelt sätt implementeras i organisation. Detta resulterar i ökad användning och förbättrar den övergripande informationssäkerheten och minimerar risken för informationsläckage. Med Cryptzone kan användare säkra email, filer, foldrar, diskar, USB-minnen och mobila enheter utan att behöva ändra sitt sätt att arbeta samtidigt som IT- avdelningarna har full kontroll över användarrättigheterna. Mer information om företaget och dess utbud av krypteringslösningar finns på www.cryptzone.se.