Premiär för Badjävlar – Sveriges komikerelit på utökad standupturné

Report this content

På lördag har årets upplaga av den stjärnfyllda standupturnén Badjävlar premiär. Nytt för i år är en kraftig utökning i södra Sverige. För första gången besöks Kristianstad, Ystad, Karlskrona, Västervik och Borgholm. Dessutom delas turnén upp mellan en del i Sydsverige och en på västkusten. I lag syd ingår Soran Ismail, Henrik Schyffert, Özz Nûjen, Ann Westin, Robin Paulsson, Måns Möller, Thomas Järvheden och Hasse Brontén. I lag väst ingår Soran Ismail, Henrik Schyffert, Fredrik Lindström, Nour El Refai, David Batra, Emma Knyckare, Magnus Betnér och Peter Apelgren. “Badjävlar syd” har premiär i Västervik på lördag 23 juli och "Badjävlar väst” i Falkenberg nästa lördag den 30 juli.

Årets Badjävlar är större än någonsin. 14 av Sveriges främsta komiker åker ut på turné tillsammans och delar upp sig i "Badjävlar syd” och “Badjävlar väst”. Publiken får uppleva bland det bästa svensk standup har att erbjuda under en och samma kväll.

Med premiär nu på lördag 23 juli åker "Badjävlar syd" ut på en turné med stopp i sommarstäder längs östkusten och i Skåne. Därefter tar “Badjävlar väst” över stafettpinnen och fortsätter på västkusten.

Badjävlar “syd”
Komiker: Özz Nûjen, Ann Westin, Robin Paulsson, Måns Möller, Thomas Järvheden, Hasse Brontén, Soran Ismail och Henrik Schyffert.
23 juli – Västervik, Stegeholms Slottsruin kl 20:00
24 juli – Borgholm, Slottsruinen kl 20:00
25 juli – Karlskrona, Bastion Aurora kl 20:00
26 juli – Kristianstad, Tivoliparken kl 20:00
27 juli – Ystad, Rådhusparken kl 20:00
28 juli – Helsingborg, Pålsjö krog kl 20:00

Badjävlar “väst”
Komiker: Fredrik Lindström, Nour El Refai, David Batra, Emma Knyckare, Magnus Betnér, Peter Apelgren, Soran Ismail och Henrik Schyffert.
30 juli – Falkenberg – Restaurang hertigen kl 20:00
31 juli – Halmstad – Tylösand kl 20:00
1 aug – Varberg – Societetsparken kl 21:00
2 aug – Stenungsund – Stenungsbaden kl 20:00