• CS Nöje/

Premiär för Badjävlar med Lindström, Betnér, Schyffert, Apelgren, Rheborg och Gustafsson

Report this content

På fredag 19 juli är det premiärdags för Badjävlar, sommarens stora standup-turné med några av Sveriges mest älskade komiker. Eller vad sägs om laguppställningen Fredrik Lindström, Magnus Betnér, Henrik Schyffert, Peter Apelgren, Johan Rheborg och Björn Gustafsson? Turnén inleds på Amiralen i Malmö och därefter gästar komikertruppen Helsingborg, Halmstad, Falkenberg, Varberg, Marstrand och Hunnebostrand innan det blir final på Trädgårns uteservering i Göteborg en vecka senare.

Badjävlar har kommit att bli en kär sommartradition på västkusten och för andra året i rad är det ovan nämnda sextett som åker ut på intensiv turnévecka tillsammans.

Turnéplan för “Badjävlar” 2013:
19 juli Malmö – Amiralen/ Folkets Park, utescenen
20 juli Helsingborg – Sundspärlan, utescenen
21 juli Halmstad – Hotel Tylösand, Solgården
22 juli Falkenberg – Restaurang Hertigens Trädgård
23 juli Varberg – Societetsparken
24 juli Marstrand – Societetshusets utescen
25 juli Hunnebostrand – Folkets park
26 juli Göteborg – Restaurang Trägårns uteservering

Om komikerna
Peter Apelgren
Populär komiker, programledare och manusförfattare. Uppträdde under två års tid med den slutsålda föreställningen "Gift” tillsammans med sin fru Anna Mannheimer. Under 2013 upprepar de succén med uppföljaren "Kids”.

Magnus Betnér
Har utsetts till "Bästa manliga komiker” två gånger, kört fyra Sverigeturnéer med sin frispråkiga standup, programlett den egna tv-showen “Betnér Direkt” och radioprogrammet "Betnér på Bandit” och har den senaste tiden även etablerat sig utomlands.

Björn Gustafsson
Fick ett makalöst genombrott i Melodifestivalen för några år sedan och har utsetts till Sveriges roligaste man. I år har han bland annat gjort succé i TV4-serien ”Kontoret” och varit ute på turné med Henrik Schyffert.

Fredrik Lindström
Folkkär språkvetare, författare, historiker, "På spåret”-domare och komiker av rang. Har bland annat uppträtt med de hyllade publiksuccéerna "Svenskar är också människor!” och "Ljust & Fräscht”.

Johan Rheborg
En rutinerad komiker som bland annat är känd för rollen som “Fredde” i succén “Solsidan”, de oförglömliga karaktärerna Percy Nilegård och Kenny Starfighter och nu senast som "sig själv" i den hyllade TV4-serien “Allt faller”.

Henrik Schyffert
Ett av svensk standups största namn. Drar ständigt fulla hus och har varit inblandad i de flesta stora humorproduktioner som skapats de senaste åren, både på scen och tv. Turnerade i fjol med supersuccén "Ljust & Fräscht” tillsammans med Fredrik Lindström och i år är han ute på vägarna med Björn Gustafsson.

Biljetter:
Köps via www.ticnet.se