Csc skriver outsourcing-kontrakt med belron - värt 57.9 miljoner dollar

CSC SKRIVER OUTSOURCING-KONTRAKT MED BELRON - VÄRT 57,9 MILJONER DOLLAR Stockholm den 13 januari 2003, Belron är världens största företag för reparation och utbyte av fordonsglas och saluför sina produkter under märken som AUTOGLASS i Storbritannien och CARGLASS i Sverige och övriga Europa. Enligt villkoren i avtalet ska CSC sköta infrastrukturen och applikationssupporten i Belrons "Bridge"-program för processtandardisering. CSC ska sköta drift och underliggande system samt förse företagets helpdesk med personal. Bridge planeras att sätta igång vid CARGLASS i Frankrike i början av 2003 med efterföljande, utrullning globalt till 2005. "Bridge-programmet är en kritisk del i Belrons strategi," säger Russel Zimmerman, IT-chef vid Belron. "CSC har expertis och kunskaper av världsklass om våra affärsprocesser och krävande standarder. Vi känner oss trygga och helt övertygade om att ha valt rätt företag som partner." "Vi är glada över att kunna utöka vår nuvarande relation med Belron," säger Van B. Honeycutt, CSCs verkställande direktör. "Vår expertis att sköta och stödja globala implementationer av infrastruktur kommer att hjälpa oss att ansvara för att Belron når sina affärsmål." Om Belron Belron är världens största företag inom reparation och utbyte av fordonsglas (AGRR). Företaget hade en omsättning på 911,8 miljoner euro 2001, är den enda globala aktören på AGRR-marknaden och har de bäst kända affärerna inom industrin. Belron har verksamhet i 23 länder på tre kontinenter, inklusive 20 länder i Europa, Kanada och Australasien. Runt om i världen har Belron fler än 900 filialer och 3 000 mobila reparationsfordon som betjänar över 4 miljoner kunder om året, ett genomsnitt på en kund var åttonde sekund. Belrons callcenter världen över hanterar fler än 5 miljoner call. Försäljningen indelas i två huvudkatagorier: byte av skadat glas som inte går att reparera och reparation av trasiga vindrutor genom att använda Belrons patenterade Glass Medic® reparationssystem. Belron är majoritetsägt av D'Ieteren Group, gruppen för distribution av bilar och service, som är listad på Euronext Brussels. För mer information se www.belron.com. Om CSC Computer Sciences Corporation grundades 1959 och är idag ett av världens ledande företag inom informationsteknologin (IT). CSCs uppdrag är att förse sina kunder, som finns inom såväl industrin som den offentliga sektorn, med lösningar som svarar upp emot kundernas speciella utmaningar och som gör det möjligt för dem att får största möjliga nytta av IT-teknologin. Med fler än 65 000 medarbetare levererar CSC nyskapande lösningar för sina kunder runt om i världen genom att tillämpa ledande teknologier och CSCs egen spetskompetens. Vår kompetens innefattar systemdesign och - integration; outsourcing av IT och affärsprocesser; applikationsutveckling; webb- och applikationshosting och management konsulting. CSCs huvudkontor finns i El Segundo, Kalifornien, USA. CSCs omsättning för tolvmånadersperioden till och med den 27 september 2002 uppgick till 11,4 miljarder dollar. För mer information, se www.csc.com. För ytterligare information, kontakta: CSC Sverige AB Ulf Baggström, VD Telefon: 08-410 703 60 E-post: ubaggstr@csc.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00210/wkr0002.pdf