CSC tecknar outsourcingavtal med ISS i Europa värt 450 miljoner dollar

CSC tecknar outsourcingavtal med ISS i Europa värt 450 miljoner dollar Stockholm den 30 maj 2003 Avtalet är värt 450 miljoner dollar. Genom detta avtal ska CSC ha det totala ansvaret ISS IT-infrastruktur på fler än 800 platser runtom i Europa. Det innebär att leverera och underhålla mainframe, mid-range, desktop, helpdesk, network, samt applikationsutveckling och support. I enlighet med lokalt gällande regler kommer CSC uppskattningsvis att ta över 120 ISS-anställda i Europa från och med den 1 juni 2003 och framåt. Överföringen av anställda kommer att ske enligt de regler som finns för respektive land. - För ISS har det nya avtalet både kortsiktiga och långsiktiga fördelar, men framför allt de långsiktiga fördelarna har visat sig vara den viktigaste faktorn vid valet av outsourcingpartner, säger Erik Rylberg, Group Chief Executive Officer på ISS. - För ett globalt företag som ISS är det avgörande att vi utvecklar och förser våra kunder världen över med ett enhetligt koncept vad gäller våra servicetjänster och ger våra kunder den service de kräver. - CSCs tidigare meriter och resultat när det gäller att stödja stora företag som är geografiskt utspridda gör oss till en idealisk partner för ett företag som ISS, säger Mark Laphen, President and Chief Operating Officer på CSC. - Vi är mycket glada för det förtroende som vi har fått av ISS och vi ser fram emot att hjälpa ISS att nå upp till de mål som de har satt upp för sin verksamhet. Om ISS ISS är ett av världens största tjänsteföretag med ledande marknadsposition i de flesta europeiska länder, samt i Asien och Sydamerika. ISS har fler än 265 000 anställda, den stora majoriteten av dessa är sysselsatta med att leverera servicetjänster. Det omfattande nätverket av ISS-företag levererar tjänster, såsom städtjänster, underhåll och skräddarsydda tjänstepaket för målinriktade kundsegment som inkluderar flyg, omsorg, mat, bevakning, sjukhus och till nyckelkunder inom affärsvärlden, industrin och offentlig sektor. ISS-organisationen finns förutom i ursprungslandet Danmark i 38 länder världen över. ISS rapporterade en omsättning på 38 miljarder danska kronor för den senaste 12 månadersperioden som avslutades den 31 december 2002. För mer information, se www.issworld.com. Om CSC Computer Sciences Corporation grundades 1959 och är idag ett av världens ledande företag inom informationsteknologin (IT). CSCs uppdrag är att förse sina kunder, som finns inom såväl industrin som den offentliga sektorn, med lösningar som svarar upp emot kundernas speciella utmaningar och som gör det möjligt för dem att får största möjliga nytta av IT-teknologin. Med fler än 90 000 levererar CSC nyskapande lösningar för sina kunder runt om i världen genom att tillämpa ledande teknologier och CSCs egen spetskompetens. Vår kompetens innefattar systemdesign och -integration; outsourcing av IT och affärsprocesser; applikationsutveckling; webb- och applikationshosting och management konsulting. CSCs huvudkontor finns i El Segundo, Kalifornien, USA. CSCs omsättning för tolvmånadersperioden till och med den 28 mars 2003 uppgick till 11,3 miljarder dollar. För mer information, se www.csc.com. För ytterligare information kontakta: CSC Sverige AB Ulf Baggström, Verkställande direktör Telefon: 08-410 703 60 E-post: ubaggstr@csc.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00160/wkr0002.pdf