CSC tecknar outsourcingavtal med V&S

CSC tecknar outsourcingavtal med V&S Stockholm den 21 maj 2003 -- Computer Sciences Corporation (NYSE: CSC), ett av världens ledande företag inom informationsteknologi (IT) och V&S Group, världens åttonde största tillverkare av alkoholhaltiga drycker, har tecknat avtal om outsourcing av IT-verksamhet. Avtalet är värt cirka 210 miljoner kronor och löper på fem år Genom detta avtal, som gäller från och med 1 oktober 2003, kommer CSC att ta över ansvaret för V&S Groups IT-infrastruktur i Sverige och Danmark, inklusive datacentral och helpdesk samt drift av nätverk och PC- nät. CSC kommer också att introducera ett nytt koncept för konsolidering av midrange-servrar, som ska hjälpa V&S Group att förbättra sin effektivitet och stödja dem i deras fortsatta tillväxt. - Eftersom CSC är känt som en världsledande leverantör av IT-tjänster, tror vi att CSC kommer att ge V&S bästa möjliga IT-service, säger Göran Francke, Senior Vice President för V&S Group. - Detta kommer att ge hög kvalitet samt en kostnadseffektiv och flexibel plattform, som stödjer V&S Groups framtida expansion och ökar vår snabbhet i affärer. - Vi är mycket glada för att V&S Group har valt CSC som sin IT-partner, säger Ulf Baggström, verkställande direktör för CSC Sverige AB. - Det är en viktig milstolpe i vår strävan att nå våra ambitioner för tillväxt i Sverige. Vår flexibilitet och tidigare resultat när det gäller att stödja multinationella kunder gör oss till den idealiska partnern för ett snabbväxande företag som V&S Group. V&S Group är världens åttonde största internationella tillverkare av alkoholhaltiga drycker med kontor i tolv länder och försäljning på fler än 125 marknader i hela världen. Den mest välkända produkten är ABSOLUT, men V&S Group tillverkar också andra stora internationella märken, som Plymouth Gin, Danzka Vodka, Frïs Vodka och Aalborg Aquavit, liksom även ett antal stora regionala märken. Om CSC Computer Sciences Corporation grundades 1959 och är idag ett av världens ledande företag inom informationsteknologin (IT). CSCs uppdrag är att förse sina kunder, som finns inom såväl industrin som den offentliga sektorn, med lösningar som svarar upp emot kundernas speciella utmaningar och som gör det möjligt för dem att får största möjliga nytta av IT-teknologin. Med fler än 90 000 medarbetare levererar CSC nyskapande lösningar för sina kunder runt om i världen genom att tillämpa ledande teknologier och CSCs egen spetskompetens. Vår kompetens innefattar systemdesign och - integration; outsourcing av IT och affärsprocesser; applikationsutveckling; webb- och applikationshosting och management konsulting. CSCs huvudkontor finns i El Segundo, Kalifornien, USA. CSCs omsättning för tolvmånadersperioden till och med den 28 mars 2003 uppgick till 11,3 miljarder dollar. För mer information, se www.csc.com. För ytterligare information, kontakta: CSC Sverige AB V&S Group Ulf Baggström, Verkställande direktör Göran Francke, Senior Vice President Telefon: 08-410 703 60 Telefon: 08-744 70 50 E-post: ubaggstr@csc.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00500/wkr0002.pdf