RÄTTELSE!Gisle M. Eckhoff har utsetts till VD för CSC Sverige

Stockholm, 28 juni 2007. Computer Sciences Corporation (NYSE:CSC). CSC har idag utsett Gisle M. Eckhoff till VD för CSC Sverige. Gisle var tidigare nordisk chef för den finansiella sektorn inom CSC och han kommer att behålla det ansvaret i tillägg till hans nya roll.

- Gisles starka ledaregenskaper och kundfokus kommer att vara avgörande för att skapa tillväxt för CSC i Sverige. Gisles omfattande internationella erfarenhet och nätverk inom CSC är viktiga för att leverera service i världsklass och de resultat som våra kunder förväntar sig, säger Pete George, President, CSC Norden.

Gisle M. Eckhoff började sin karriär inom CSC under 1996 genom det globala förvärvet av Continuum. Han har haft ett antal ledande internationella positioner inom CSC i USA och i Norden och även varit VD för CSC Norge tidigare. Innan han började på CSC har han varit verksam inom bank- och försäkringsområdet i en rad olika roller i Europa.

- Det finns ett ökat intresse i Sverige för CSCs konsulttjänster och industrilösningar. Jag ser framemot att ytterligare stärka vår marknadsposition i Sverige genom att fokusera på strategiskt definierade industrisektorer där efterfrågan på IT-tjänster och outsourcing är hög, säger Gisle M. Eckhoff..

För mer information kontakta:
Pete George, President CSC Nordic Region och styrelseordförande i CSC Sverige
Tel: +45-36144401