SAS tecknar ramavtal med CSC

SAS TECKNAR RAMAVTAL MED CSC Stockholm den 19 maj 2003 ---- Computer Sciences Corporation (NYSE: CSC) och SAS har skrivit ett ramavtal, som innebär att CSC i Sverige och i Danmark är leverantör till SAS avseende IS/IT-konsulttjänster. Ramavtalet med CSC tecknades den 14 mars 2003 och löper på två år. Om CSC Computer Sciences Corporation grundades 1959 och är idag ett av världens ledande företag inom informationsteknologin (IT). CSCs uppdrag är att förse sina kunder, som finns inom såväl industrin som den offentliga sektorn, med lösningar som svarar upp emot kundernas speciella utmaningar och som gör det möjligt för dem att får största möjliga nytta av IT-teknologin. Med fler än 90 000 medarbetare levererar CSC nyskapande lösningar för sina kunder runt om i världen genom att tillämpa ledande teknologier och CSCs egen spetskompetens. Vår kompetens innefattar systemdesign och - integration; outsourcing av IT och affärsprocesser; applikationsutveckling; webb- och applikationshosting och management konsulting. CSCs huvudkontor finns i El Segundo, Kalifornien, USA. CSCs omsättning för tolvmånadersperioden till och med den 28 mars uppgick till 11,3 miljarder dollar. För mer information, se www.csc.com. För ytterligare information, kontakta: CSC Sverige AB Ola Hammarlund, Affärsansvarig Telefon: 08-410 702 14 E-post: ohammarl@csc.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00260/wkr0002.pdf

Om oss

CSC, Computer Sciences Corporation, grundades 1959 i USA och är ett av världens ledande globala IT-tjänsteföretag med 72000 medarbetare världen över. CSC hjälper företag, organisationer och myndigheter att med hjälp av teknologi effektivisera sina verksamheter. CSC Sverige etablerades 1994 och består idag av runt 550 medarbetare. CSCs konsulter har expertkompetens inom strategisk konsultation, systemintegration, systemutveckling, e-business, informationssäkerhet och outsourcing. CSCs kunder finns främst inom branscherna bank och försäkring, flygindustri, telekom, tillverkningsindustri, offentlig sektor och försvarsindustri.