Ser ny outsourcingepok: IT-företaget CSC anställer 100 nya medarbetare

CSC har idag påbörjat en ny omgång rekryteringar till koncernens kontor i Sverige, Norge och Danmark. CSC’s strategiska satsning på marknaden för systemintegration, utveckling och arkitekturprojekt innebär att företaget nu kan skapa 100 nya arbetstillfällen i Norden.

- I Sverige har vi nått stora framgångar inom finans- och försäkringsbranschen som är ett av våra viktigaste affärsområden. Våra kunder efterfrågar särskilt medarbetare som affärsanalytiker med industrikunskap och systemintegratörer, samt försäkringsaktuarier. Inledningsvis uppskattar vi att Sverige har ett behov av ett 20-tal personer, säger Ulf Baggström, VD på CSC Sverige. - CSC ser en rad nya möjligheter på marknaden och för att kunna ta vara på dem fokuserar vi därför på att utveckla verksamheten vidare. Det har blivit färre mega-deals inom traditionell outsourcing men i gengäld ökar marknaden för systemintegration, utveckling och arkitekturprojekt. Detta är marknader där CSC är bra positionerade och som vi satsar hårt på framöver bland annat genom rekryteringar i alla skandinaviska länderna säger Pete George, VD för CSC’s nordiska region. I den nya nordiska rekryteringskampanjen söker CSC bland annat efter konsulter till projektledaruppdrag, SAP-projekt, IT-arkitektur och utveckling av .Net och Java. Ny outsourcingepok - IT-tjänstemarknaden är nu på väg in i den tredje stora outsourcingvågen. Vi har haft en period då outsourcing till stor del har handlat om infrastrukturdrift och kostnadsbesparingar och en period då effektivisering av systemsidan varit i fokus. CSC kallar den tredje vågen för Dynamic Sourcing och den handlar främst om att skapa affärsnytta för kunden. Vi kommer att se ett större fokus på flexibla kontrakt, nya samarbetsformer och innovation i framtidens outsourcingaffärer. Vår befintliga kompetens i kombination med nyrekryteringar gör att vi är väl rustade att möta denna utveckling, säger Ulf Baggström, VD på CSC Sverige.