CTEK utser Fredrik Uhrbom till Global Director Consumer

CTEK har utsett Fredrik Uhrbom till Global Director för den nya divisionen Consumer, tidigare Aftermarket. Divisionen Consumer riktar sig främst mot slutkonsumentledet med försäljning i mer än 70 länder via både distributörer, återförsäljare samt e-handlare. Fredrik tillträder sin tjänst, som även innebär en plats i koncernledningen, under januari.

– Jag är mycket glad att vi, efter en gedigen rekryteringsprocess, kan välkomna Fredrik Uhrbom till CTEK. Fredriks mångåriga erfarenhet av att driva och utveckla internationella säljorganisationer kommer att vara essentiellt för CTEKs lönsamma tillväxt, säger Henrik Fagrenius, VD och koncernchef för CTEK.

Fredrik Uhrbom har en gedigen erfarenhet från flertalet bolag inom detaljhandeln där han, bland annat, varit verksam som Sverigechef för Clas Ohlson samt Försäljnings & Marknadschef för Coop. Tidigare under sin karriär spenderade Fredrik drygt tio år hos Hultafors Group som försäljningschef. Fredrik, född och uppvuxen i Falun, innehar en Civilekonomexamen från Högskolan Dalarna samt Stockholms universitet.

– Det känns oerhört inspirerande och roligt att få vara med på CTEKs resa framåt och fortsätta utveckla kunderbjudande för både befintliga och nya målgrupper. Det är extra roligt att få bli en del av ett företag inom ett segment och kunderbjudanden som verkligen bidrar till en hållbar utveckling, säger Fredrik Uhrbom, ny Global Director Consumer på CTEK.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marcus Korsgren, Global Director Strategy & Communication, marcus.korsgren@ctek.com

CTEK med huvudkontor i Vikmanshyttan i Dalarna är internationellt ledande inom batteriladdningslösningar, huvudsakligen för fordon.

Företaget utvecklar en rad olika produkter för fordonsbranschen, från 12V & 24V-laddare till laddningslösningar för elfordon. Produkterna säljs via globala distributörer och återförsäljare, till fler än 50 av världens ledande fordonstillverkare samt genom laddningsoperatörer, fastighetsägare och andra organisationer för att ge tillgång till el-laddningsinfrastruktur.

Läs mer på CTEK:s webbplats: www.ctek.com

CTEK’s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap, och handlas under tickern CTEK.