Johan Menckel föreslås bli ny ordförande i CTEK

Hans Stråberg, styrelseordförande i CTEKs styrelse, har som tidigare offentliggjorts meddelat valberedningen att han inte står till förfogande för omval vid nästkommande årsstämma.

Valberedningen föreslår att den nuvarande styrelseledamoten Johan Menckel väljs till styrelseordförande. Johan är född 1971 och är utbildad Civilingenjör vid Kungliga Tekniska Högskolan, KTH. Johan har varit ledamot i CTEKs styrelse sedan 2023 och har en lång erfarenhet av ledande befattningar inom internationella industriföretag, bland annat som tidigare VD och koncernchef för Gränges. Johan är idag Chief Investment Officer på Investment AB Latour som är huvudägare i CTEK. Johan är bland annat även ordförande i Nederman Group, Bemsiq, Swegon Group och Nord-Lock Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Mörck, ordförande i valberedningen +46 706 46 52 11

Denna information är sådan som CTEK AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 december 2023 kl. 16:00 CET.