• CTEK AB/

Revolutionerar upplevelsen av elbilsladdning: CTEK lanserar CHARGESTORM® CONNECTED 3 i Sverige och EU-länderna

STOCKHOLM, SVERIGE - 5 februari 2024 - CTEK, den globala ledaren inom innovativa batteriladdningslösningar, är glada att tillkännage lanseringen av sin mest avancerade elbilsladdare hittills: CHARGESTORM® CONNECTED 3 (CC3). Det är ett betydande framsteg inom laddteknik för elbilar vilket markerar början på ett nytt kapitel inom laddinfrastruktur för elbilar i Sverige och EU-länderna.

CC3 har en slående design med en elegant, sofistikerad svart finish, ett bevis på CTEKs engagemang för estetik. Utöver det visuella intrycket levererar CC3 en kraftfull prestanda med upp till 22 kW effekt och passar både enkla och dubbla uttag på ett kraftfullt sätt.

CHARGESTORM® CONNECTED 3 har Nanogrid-teknik för dynamisk lastbalansering som säkerställer en balanserad kraftdistribution som tillgodoser behoven hos elbilar och hushåll. Dess inbyggda Wi-Fi och 4G-modem (tillval) möjliggör en bättre anslutning och sömlösa installationer. Dubbla Ethernet-portar ger också stöd för avancerade nätverkskonfigurationer.

CC3 är mer än en laddare - den är en inkörsport till framtidens smarta elbilsladdning. Med robust cybersäkerhet och beredskap för banbrytande teknik som ISO15118, V2G (Vehicle to Grid) och V2X (Vehicle to Everything) ligger CC3 i framkant när det gäller innovation inom elbilsladdning.

CC3 har en användarvänlig design för väggmontering som förenklar installationen. Funktioner som håltagning och daisy chain-funktioner för ström- och nätverkskablar visar CTEKs engagemang för användarvänlighet. Kompatibilitet med OCPP 2.0.1-standarden säkerställer CC3:s sömlösa integration med olika system.

Daniel Forsberg, Marketing Manager EVSE på CTEK, betonar: "CHARGESTORM® CONNECTED 3 är inte bara en avancerad elbilsladdare. Den representerar den perfekta sammansmältningen av teknik och design, vilket driver oss mot en mer uppkopplad och effektiv framtid för e-mobilitet i Sverige och i hela EU."

Daniel Forsberg, EVSE Marketing Manager

E-mail: daniel.forsberg@ctek.com

Företaget utvecklar en rad olika produkter för fordonsbranschen, från 12V & 24V-laddare till laddningslösningar för elfordon.

Produkterna säljs via globala distributörer och återförsäljare, till fler än 50 av världens ledande fordonstillverkare samt genom laddningsoperatörer, fastighetsägare och andra organisationer för att ge tillgång till el-laddningsinfrastruktur.

Mer information om CTEK finns på www.ctek.com