Air-berlin beställer Zonal Drying (TM) system till samtliga sina b737-800 flygplan.

Report this content

AIR-BERLIN BESTÄLLER ZONAL DRYING TM SYSTEM TILL SAMTLIGA SINA B737-800 FLYGPLAN. CTT Systems meddelar att den tyska charteroperatören Air Berlin har beställt CTT´s Zonal Drying(TM) system till samtliga sina 26 st B737-800 flygplan. Dagens beslut har baserats på den framgångsrika utvärderingen av CTT´s system som Air Berlin gjort under våren 2002. Första leverans är planerad att ske under hösten 2002. - "En viktig order för oss, och det är speciellt glädjande att Air Berlin fattat beslutet efter en förhållandevis kort utvärderingstid," kommenterar CTT Systems VD Torbjörn Johansson denna stora order. - - " CTT har bevisat att Zonal Drying(TM) systemet botar kondensationsproblemet. Vi har haft problem med blöta isolermattor, korrosion och elektriska fel vilket inte passar i Air Berlin´s långsiktiga mål att erbjuda kostnadseffektiva och säkra flygningar, kommenterar Siegfried Olivo Air Berlins tekniska chef dagens beställning. - CTT Systems AB, med säte i Nyköping, är noterad vid OM Stockholmsbörsen AB O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Johanssoneller Gunnar Nilsson VD Försäljnings- & Marknadschef CTT Systems AB CTT Systems AB Tel: 0155-284410 0155-284410 Fax: 0155-290884 0155-290884 E-post: torbjorn.johansson@ctt.se gunnar.nilsson@ctt.se Hem sida:www.ctt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00560/wkr0002.pdf