• CTT Systems/

CTT Systems Zonal Drying™ system skall installeras som ett standard system på Boeing 787 Dreamliner

Report this content

CTT Systems meddelar idag att Boeing kommer att utrusta Boeing 787 Dreamliner med ett så kallat Moisture Control System som ett standard system. Det innebär att CTTs Zonal Drying™ system kommer att installeras i alla Boeing 787 passagerarflygplan.

– ”Vi har förbundit oss att leverera ett robust och kapabelt standardflygplan. Vi fortsätter att utvärdera prov och analysdata, och vi har återbekräftat vårt beslut att Zonal Drying systemet som ett standardsystem ger den bästa livscykelkostnaden och det största värdet för våra 787 kunder,” säger Mike Sinnett, director of Systems för Boeing 787 Dreamliner.

– ”Vi på CTT är mycket glada över detta beslut och vi är stolta att få leverera vårt system till Boeings mycket framgångsrika nya flygplansmodell” kommenterar CTTs VD Torbjörn Johansson Boeings beslut.

Att installera denna teknologi som ett standard system ökar flygplanets livscykelvärde. Genom att reducera kondensationen i flygplanet, minskas bränsle och underhållskostnaderna, och genom att göra systemet till standard ökar restvärdet.