Inbjudan till presentation idag klockan 10.00

CTT SYSTEMS AB (“CTT”), ledande leverantör av produkter för aktiv reglering och styrning av luftfuktigheten i flygplan, håller idag en webbsänd telefonkonferens med anledning av dagens offentliggörande att Airbus valt CTT som OEM-leverantör av antikondensationsprodukter till A320-flygplansfamiljen (se separat pressmeddelande).

En webbsänd telefonkonferens kommer att äga rum kl 10:00 (CET). Presentationen hålls av Torbjörn Johansson, VD. För att delta i telefonkonferensen, eller följa den online, använd följande länk:

OM CTT SYSTEMS

CTT är marknadsledande leverantör av fuktregleringssystem till flygplan som minskar kondensationsproblemen och höjer luftfuktigheten ombord. Zonal Drying™ antikondensationssystem kan efterinstalleras i alla flygplanstyper från Airbus och Boeing samt är tillval i optionskatalogen på Airbus A350XWB och BFE-tillval på Boeing 737NG. Luftfuktare finns i optionskatalogen för cockpit på Airbus A350XWB, Boeing 787/777X och till besättningarnas viloutrymmen på A380, A350XWB, Boeing 777X samt som standardutrustning i alla viloutrymmen på Boeing 787. Luftfuktare till passagerarutrymmen finns som tillval på A350XWB och Boeing 777X samt för efterinstallation i alla moderna långdistansflygplan.

För mer information: www.ctt.se

För ytterligare information:

Torbjörn Johansson, VD, CTT Systems AB.

Tel. 0155-20 59 01 alt. mobil. 070-665 24 46 eller e-post: torbjorn.johansson@ctt.se

CTT Systems AB (publ.) offentliggör denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 februari 2020 kl. 8:30 (CET).