Kommuniké CTT Systems AB (publ.) årsstämma 7 maj 2019

Vid årsstämma i CTT Systems AB (publ.) den 7 maj 2019 fattade årsstämman bland annat följande beslut. Styrelsens fullständiga förslag har tidigare publicerats och finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.ctt.se.

På årsstämman i CTT Systems AB omvaldes Tomas Torlöf, Steven Buesing, Annika Dalsvall, Per Fyrenius, Björn Lenander och Mats Lundin till ordinarie styrelseledamöter.

Stämman beslöt även om omval av Tomas Torlöf till styrelsens ordförande.

Stämman beviljade ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören för det gångna räkenskapsåret samt fastställde resultat- och balansräkning och godkände styrelsens förslag till behandling av vinstmedel till förfogande innefattandes en utdelning om 4,05 SEK/aktie.

Stämman beslöt i enlighet med valberedningens förslag, att välja Grant Thornton Sweden AB såsom bolagets revisionsbolag med Camilla Nilsson som huvudansvarig revisor för en period om ett år.

Stämman beslöt även i enlighet med valberedningens förslag avseende ordning för valberedningen och att gällande principer inte ska ändras.

Tel. 0155-20 59 01, E-post: torbjorn.johansson@ctt.se

Daniel Ekstrand, CFO, CTT Systems AB.
Tel. 0155-20 59 05, E-post:
daniel.ekstrand@ctt.se

CTT är marknadsledande leverantör av fuktregleringssystem till flygplan som minskar kondensationsproblemen och höjer luftfuktigheten ombord. Zonal Drying™ antikondensationssystem kan efterinstalleras i alla flygplanstyper från Airbus och Boeing samt är tillval i optionskatalogen på Airbus A350XWB och BFE-tillval på Boeing 737NG. Luftfuktare finns i optionskatalogen för cockpit på Airbus A350XWB, Boeing 787/777X och till besättningarnas viloutrymmen på A380, A350XWB, Boeing 777X samt som standardutrustning i alla viloutrymmen på Boeing 787. Luftfuktare till passagerarutrymmen finns som tillval på A350XWB och Boeing 777X samt för efterinstallation i alla moderna långdistansflygplan.

Besök även: www.ctt.se

________________________________________________________________________________________________

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2019 klockan 19:30 (CET).