CupoNation utmanar den svenska rabattmarknaden

Report this content

Riktiga rabatter på kända varumärken och efterfrågade produkter – det är idén bakom rabattportalen CupoNation. Rabatter och kuponger på nätet förknippas ofta med specialerbjudanden som mest liknar spam för sånt man inte vill ha, t.ex. konstiga deals på tomma lunchrestauranger eller 67% rabatt på nagelförlängningar. CupoNation utmanar nu med stora och riktiga rabatter utan krångel. Först ut är Telenor, Ving, Zalando och Nelly.com.

CupoNation grundades 2012, och har på kort tid etablerat sig på flera nyckelmarknader, bland annat är man idag Indiens ledande portal för konsumentrabatter. När man nu lanserar i Sverige är målet att bli en självklar destination för svenska e-handelskonsumenter, där de enkelt och helt gratis kan hitta rabatter som hjälper dem att spara pengar hos kända svenska återförsäljare på nätet. Detta sker helt utan krav på utskrifter, check-ins, registrering eller andra motprestationer.

Affärsmodellen bygger på samarbeten med ledande e-handlare och varumärken, för att alltid ge bästa möjliga erbjudande till konsumenten. Från start finns rabatter i kategorier som mode, böcker & musik, inredning och resor. Målet är att erbjuda rabatter hos uppemot 400 återförsäljare och varumärken i Sverige.

– Svenskarna har till viss del tröttnat på kuponger och deals på nätet, säger Alexander Kalcin, Sverigechef på CupoNation. Ofta handlar det om oattraktiva erbjudanden, som kräver att man är medlem, och bara gäller en viss dag eller på en viss plats. Det vi istället erbjuder är rabatter hos starka och välkända varumärken, för alla som vill spara pengar. Med tanke på hur stark e-handeln är i Sverige är jag övertygad om att vår modell är här för att stanna.

Bakom CupoNation står Rocket Internet, Europas största e-handelsinkubator, vars huvudinvesterare är svenska Kinnevik. CupoNation finns för närvarande i Österrike, Brasilien, Spanien, Italien, Polen och Indien, och målet är bli den ledande rabattportalen även i Sverige. Under de kommande månaderna siktar CupoNation på att etablera sig i sammanlagt 25 länder, och man rekryterar just nu sju nya medarbetare för att arbeta med den svenska expansionen.

Mer information om företaget och våra marknader: http://www.cuponation.com

Besök CupoNation och se våra dagsaktuella erbjudanden: http://www.cuponation.se

För mer information, kontakta:

Alexander Kalcin, Sverigechef

E-post: alexander.kalcin@cuponation.com

Om CupoNation

CupoNation är en rabattportal för e-handelskonsumenter som erbjuder rabatter i samarbete med ledande varumärken och återförsäljare. CupoNation grundades 2012, och lanseras nu på 25 marknader globalt. Bakom CupoNation står Rocket Internet, Europas största e-handelsinkubator, som har Kinnevik som huvudinvesterare.