Cura apoteket, ICAs apotekskedja, öppnar i Karlstad

Report this content

Från och med imorgon går det att hämta ut sin receptbelagda medicin på Cura apoteket i Maxi ICA stormarknad Karlstad. Cura apoteket kommer att göra vardagen enklare för kunderna tack vare läget i butiken och generösa öppettider.

– Vi har öppet mellan klockan 8-22 sju dagar i veckan vilket gör oss till det mest tillgängliga apoteket i Karlstad. Hos oss kan kunderna handla mat och hämta sin receptbelagda medicin på samma gång, något jag tror att många kommer att uppskatta, säger Apotekschef Petra Laveno.

Sedan april 2010 har det öppnat över 35 Cura apotek och fler är planerade. Cura apoteken finns i större ICA-butiker över hela landet, från Luleå i norr till Malmö i söder.

Petra Laveno och hennes apotekskollegor på Cura apoteket i Karlstad har tillsammans bred farmacevtisk kompetens.

– Det känns fantastiskt att äntligen öppna Cura apoteket i Karlstad och välkomna kunderna. Hos oss ska man kunna få den professionella och personliga rådgivning som man har rätt att förvänta sig på ett apotek säger Petra.

Handlaren på Maxi ICA Stormarknad Karlstad, Christer Johansson, välkomnar sin nya inneboende:

– Nu när Cura apoteket öppnar kan vi erbjuda våra kunder en ännu bredare service. Ett Apotek med längre öppettider vet jag att många har efterfrågat. Dessutom blir vi nu fler medarbetare som kan ta hand om kunderna på bästa sätt. Det finns också synergier bla med vårt ICA kort och det blir en stor styrka, både för Cura apoteket och Maxi Karlstad, säger Christer Johansson.

För ytterligare information, kontakta:
Apotekschef Petra Laveno på telefon 072-722 92 97
Handlare Christer Johansson nås på telefon 070-345 70 18
ICAs presstjänst nås på 070-253 66 60.

Alla som vill närvara vid invigningen är välkomna till Cura apoteket på Maxi ICA Stormarknad Karlstad kl 15.00 den 9 november. Adressen är Bergviks köpcentrum

Kort om Apotekschef Petra Laveno
Petra Laveno är utbildad apotekare vid Uppsala universitet och tog examen 1997. Efter genomförd utbildning har hon jobbat i olika befattningar på öppenvårdsapotek både på Boots the Chemist i Skottland och på Apoteket AB. Hon har även en utbildning i klinisk farmaci och har under ett par års tid arbetat med farmaceutiska tjänster för Apoteket Farmaci AB samt fungerat som resursperson i läkemedelsfrågor för Primärvården Fyrbodal, Västra Götalandsregionen. Petra kommer närmast från en tjänst som Apotekschef på Apoteket Mitt i City, Karlstad. Petra började på Cura apoteket som Apotekschef för Cura apoteket Kristinehamn men är nu Apotekschef i Karlstad.

ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 220 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och ICA Fastigheter. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se