Kommuniké från AB Custos ordinarie bolagsstämma 2004-06-08

Report this content

Kommuniké från AB Custos ordinarie bolagsstämma 2004-06-08 · Bolagsstämman beslöt att godkänna fusionsplanen. · Utdelningen fastställdes till två (2) B-aktier i AcandoFrontec AB per stamaktie motsvarande ett marknadsvärde om cirka 13,20 kr per stamaktie 2004-06-07 (f.å. 12,50 kr kontant). Beslut på bolagsstämman Fusionsplan Bolagsstämman beslutade att godkänna den av styrelserna för AB Custos ("Custos") och Investment AB Öresund ("Öresund") upprättade fusionsplanen. Enligt fusionsplanen skall Öresund absorbera Custos. Fusionsvederlaget skall utgöras av en (1) aktie i Öresund för varje aktie i Custos. Berättigade att erhålla fusionsvederlag kommer att vara de som är upptagna i Custos aktiebok per dagen för Patent- och registreringsverkets ("PRV") beslut om registrering av fusionen. Genom PRV:s registrering av fusionen, vilken beräknas ske i början av september 2004, kommer Custos att upplösas och dess tillgångar och skulder att övergå till Öresund. Redovisning av fusionsvederlaget beräknas ske senast den tionde bankdagen efter PRV:s registrering av fusionen. Tidigare denna dag har en extra bolagsstämma i Öresund godkänt fusionsplanen och emissionen av fusionsvederlaget. Utdelning Utdelningen för verksamhetsåret 2003 fastställdes till två (2) B-aktier i AcandoFrontec AB per stamaktie (f.å. 12,50 kr kontant) och avstämningsdagen till den 11 juni 2004. Utdelningen beräknas redovisas på utdelningsberättigades VP-konton tisdagen den 15 juni 2004. Styrelse Till styrelseledamöter omvaldes Per-Olof Eriksson, Leif Gustafsson, Sven Hagströmer, Magnus Henrekson, Sten K Johnson, Mikael Nachemson och Mats Qviberg. Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte omvaldes Sven Hagströmer till styrelsens ordförande. Bolagsstämman beslutade att arvodet till styrelseledamöter som ej uppbär lön av bolaget oförändrat skall utgå med 1,0 Mkr för tiden intill slutet av nästa ordinarie bolagsstämma, att fördelas enligt styrelsens bestämmande. Förutsatt att fusionen verkställs beslutade stämman att styrelsearvodet proportioneras så att det utgår med en tolftedel per månad, från och med juni 2004 till och med för den månad under vilken fusionen verkställs. Nominerings-, ersättnings- och revisionskommittéer Beträffande nominering av styrelseledamöter beslutade bolagsstämman att nomineringsprocessen skall tillgå så att de fyra, vid utgången av årets tredje kvartal, största aktieägarna utser var sin representant. Ytterligare en representant utses av styrelsens ordförande för att företräda bolagets små aktieägare. Styrelsens ordförande skall vara sammankallande i kommittén vars uppgift är att arbeta fram ett förslag till styrelse att föreläggas den ordinarie bolagsstämman för beslut. Namnen på ägarrepresentanterna skall offentliggöras så snart de utses, dock senast sex månader före den ordinarie bolagsstämman. Informationstillfällen Delårsrapport 1 januari - 30 juni 12 juli 2004 Delårsrapport 1 januari - 30 september utgår, förutsatt att fusionen verkställs 1) 1) Det sammanslagna bolaget avser att redovisa konsoliderade räkenskaper för den sammanslagna koncernen från det tredje kvartalet 2004, förutsatt att fusionen verkställs i början av september 2004. Custos redovisar, utöver vid ordinarie rapporttillfällen, aktuellt substansvärde per månadsskifte den fjärde arbetsdagen i varje nästkommande månad. Aktuellt substansvärde per 2004-07-31 redovisas dock inte. Däremot kommer substansvärdet per 2004-07-09 att redovisas i "Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2004" som offentliggörs 2004-07-12. Stockholm den 8 juni 2004 AKTIEBOLAGET CUSTOS (publ) Styrelsen Frågor besvaras av Mikael Nachemson (08-440 57 70) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/08/20040608BIT00500/wkr0001.pdf