SPX Corporation fullföljer budet på Aktiebolaget Custos (publ)

Report this content

SPX Corporation (NYSE:SPW) (”SPX”), genom dess helägda dotterbolag SPX Sweden AB, offentliggjorde den 8 november 2006 ett rekommenderat kontanterbjudande om förvärv av samtliga aktier i Aktiebolaget Custos (publ) (”Custos”) till ett pris om 78 kronor kontant för varje aktie i Custos (”Erbjudandet”).

Anmälningsperioden för Erbjudandet avslutades den 1 december 2006. Totalt 13 773 635 aktier, motsvarande 95.83 procent av det totala antalet aktier och röster i Custos, har lämnats in i Erbjudandet. SPX förklarar Erbjudandet ovillkorligt och fullföljer därmed Erbjudandet. Redovisning av likvid kommer att påbörjas omkring den 8 december 2006.

I syfte att möjliggöra för de aktieägare i Custos, som inte ännu accepterat Erbjudandet, att lämna in sina aktier, har SPX beslutat att förlänga anmälningsperioden till den 15 december 2006 kl. 17.00. Redovisning av likvid avseende aktier som lämnats in under den förlängda anmälningstiden kommer att inledas omkring den 22 december 2006.

SPX har beslutat att inom kort begära tvångsinlösen av resterande aktier i Custos samt att i samband härmed verka för att Custos aktier avnoteras från Stockholmsbörsen; Nordiska listan. Vidare förbehåller sig SPX rätten att vidta åtgärder för att genomföra en fusion mellan SPX Sweden AB och Custos, förutsatt att det kan ske i enlighet med tillämpliga regler och god sed (såsom uttryckt av Aktiemarknadsnämnden) på den svenska aktiemarknaden.

Stockholm den 4 december 2006
Aktiebolaget Custos (publ)