CybAero - teckningstid för aktier via option

Innehavare av First North-listade CybAeros teckningsoptioner TO 5 har nu fram till och med fredagen den 30 november en sista möjlighet att teckna aktier till en kurs av 0,70 per aktie

Varje teckningsoption TO 5 i CybAero ger innehavaren rätt att teckna en (1) ny aktie i CybAero till teckningskursen 0,70 kr.

− Tiden är nu inne att utnyttja den sista möjligheten till köp av fler aktier i CybAero via TO5 och vi kan konstatera att börskursen gått aktieägarnas väg från emissionskursen vid företrädesemissionen i februari. Under veckan har kursen på aktien rört sig mellan ca 0,85 till 0,89 SEK vilket ju ligger betydligt över teckningskursen, säger CybAeros vd Leif Erlandsson.

­

Teckningstider för att utnyttja möjligheten till köp av aktier har varit uppdelad i tre tidsperioder och nu återstår den sista perioden som sträcker sig mellan:

ñ     15 – 30 november 2012.

Anmälningssedel för optionsutnyttjande för direktregistrerade aktieägare finns för nedladdning på bolagets hemsida www.cybaero.se eller på emissionsinstitutet Remium Nordic ABs hemsida www.remium.com Förvaltarregistrerade aktieägare ombeds kontakta sin förvaltare för utnyttjande av teckningsoption TO 5.

TO 5 handlas också separat på First North listan.

Läs på webben: www.cybaero.se
Filmer: www.youtube.com/cybaero

Artiklar: http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS http://www.expressen.se/nyheter/1.2304459/obemannad-helikopter-redo-for-export

Leif Erlandsson, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-303 50 00
e-post:
leif.erlandsson@cybaero.se

CybAero AB utvecklar och tillverkar autonoma obemannade helikoptrar (så kallade VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero anses av branschanalytiker vara en av världens ledande inom området (http://www.defensenews.com/story.php?i=5164683&c=FEA&s=BUS) . CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har ett drygt 15-tal verksamma medarbetare och är listat på NASDAQ OMX First North. Thenberg  Fondkommission, tel 08-545 84 500 , är Certified Adviser.